Teknoloji

Çin’in hiperloop treni saatte 623 km hızla rekor kırdı

Yüksek hızlı demiryolu, kendine ait ray sistemi ve bu sisteme entegre edilen özel raylı araçlarla klasik demiryolu trafiğine göre önemli ölçüde daha hızlı ulaşıma olanak sağlayan bir demiryolu ulaşım türüdür.

Manyetik kaldırma veya kısaca Maglev adı verilen sistem, klasik demiryollarından farklı çalışıyor ve tekerlek gerektirmiyor.

İki mıknatıs kümesinin kullanıldığı bu sistemde mıknatıs kümelerinden biri treni raylardan iter; Diğer mıknatıs seti sürtünme kuvvetinin olmamasından yararlanarak treni ileri doğru iter.

Çin’in süper hızlı treninden yeni rekor

China Aerospace Science and Industry Corporation (CASIC), geliştirdiği maglev treniyle yeni bir hız rekoru kırdı.

Çin basınına göre söz konusu test sırasında saatte 623 km hıza ulaştı.

2022’de Çin devlet medyası, mühendislerin bir treni vakum tüpünde 1000 km/saat hıza çıkarabilecek bir test sistemi tasarladıklarını duyurdu.

CASIC, bu ilerlemelerin sistemin genel kararlılığını önemli ölçüde artırdığını ve gelecekteki yüksek hızlı denemeler için sağlam bir teknik temel sağladığını belirtiyor.

Manyetik kaldırma teknolojisini kullanarak özel olarak tasarlanmış alçak vakumlu bir tüp içerisinde hareket eden tren, yerden havalanarak inanılmaz yüksek hızlara ulaşabiliyor.

Trenin hareket ettiği düşük vakumlu ortam, hava direncini önemli ölçüde azaltarak trenin yüksek hızlara ulaşmasını sağlar. Bu sayede seyahat süreleri kısalır ve güç verimliliği artar.

Maliyetler yüksek

Bazıları tarafından geleceğin ulaşım teknolojisi olarak görülen Hyperloop teknolojisi henüz istenilen seviyeye ulaşmış değil.

Bu teknolojinin yaygınlaşmasını engelleyen en önemli faktörler arasında maliyet ve boşluk yaratma zorlukları yer alıyor.

Ancak sürekli araştırma ve geliştirme ile bu teknolojinin gelecekte daha yaygın ve kullanışlı hale gelmesi beklenmektedir.

haber-fatih.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu